Nederlanders en bitterballen.

Hola!

Hier een update vanuit Kanchanaburi! De eerste 2 weken van de reis zijn redelijk chaotisch, onrustig en stressvol geweest. Bij aankomst meteen doorgevlogen naar het zuiden in verband met de overstromingen.

Niet echt meteen kunnen aarden, dus dan toch maar vrij snel verder reizen ( en fortuin uigegeven) om te kijken of een volgende plek je wel aanstaat. Dat gebeurde niet echt, want antropoloog of niet, ik heb last gehad van een cultuurshock. Dat is niet perse een negatief iets, maar moest heel erg wennen aan de mensen/zaken hier. Je denkt Thaien zijn de allervriendelijksten, maar ja, als je dan in de megatoeristische gebieden komt/strand, lijkt het net Marokko of Egypte...en wat ook erg misselijkmakend is, zijn de grote aantallen vieze, oude, lelijke Europese/Westerse mannen die rondhangen met Thaise vrouwen/meisjes.

Maar het ligt ook gedeeltelijk aan mezelf, in het begin was ik alleen maar aan het vergelijken met mijn geliefd Mexico...ik ben nog niet verliefd op Azie, maar ik kom er wel steeds meer in.

De eerste dagen had ik ook niet altijd geluk met het vinden van leuk of lang gezelschap. Maar gisteravond de slappe lach gehad onder het genot van Thaise Whiskey en sigaretten met mijn vrienden uit Antwerpen.

Daarbij komt ook nog dat je de eerste dagen dingen van thuis nog niet echt los kunt laten, vooral als je veel tijd alleen doorbrengt. Of eigenlijk is rust vinden/nemen en niks doen best moeilijk.

KORTOM het is een heel proces geweest, wat waarschijnlijk allemaal komt omdat ik alleen reis en me ontzettend ontheemd voelde.

Ik ben nu dus in Kanchanaburi, ook een oord voor vieze mannen, en het stikt hier werkelijk van de Nederlanders ( guesthouse verkoopt bitterballen). Ik heb eergister een excursie gemaakt naar watervallen, hotsprings, river Kwai, de Burma spoorlijn en een museum over de dwangarbeiders bij hellfire pass. Doorgang in de rotsen die de dwangarbeiders hebben uitgehouwen. Indrukwekkend om te zien.

Gister naar een NP geweest met de Belgen; lekker in watervallen gehangen, apen, spinnen en enorme hagediskrokodillen gezien.

Dus sinds een paar dagen zit ik er eindelijk helemaal in. Ga straks weer naar Bangkok om mijn paspoort en visum op te halen en door te vliegen naar Hanoi. Hopelijk is de situatie in Bangkok over een maand wat beter, ik heb er naast KhaosanRoad nog niet veel gezien, kunnen zien, gezien de helft van de stad nog onder water staat. Khaosan road is echt TERING druk; als je ergens zit hoor je van 4 verschillende kanten knetterharde ( pokke) muziek. Ik ga vandaag ook een rustiger oord zoeken om een nachtje te verblijven...

Maar goed, ik kan goed klagen en alle stomme dingen opnoemen; dat is soms ook erg fijn te doen met medetoeristen :) maar ik heb ook hele aardige lieve mensen ontmoet, het eten is lekker, en ik heb al drie massages gehad in twee weken en de laatste was goddelijk.

Nog maar net bekomen van het leven hier en alweer op naar Vietnam. Van Vietnam heb ik in tegenstelling tot Thailand geen beeld of hoge verwachtingen en ik heb lokale gids! Ik kijk uit naar iets koeler weer, slapen in een hostel en een tripje naar Hoi An :)

Doei An!

Reacties

Reacties

Liesbeth

Hoi An,
Kijk dat je weer een bericht en update stuurt doet me goed en betekent dat het met jou ook beter gaat. Blij dat je plezier hebt kunnen maken en geniet! Ben benieuwd naar de volgende verhalen!!! xxLies.

Myrte

Haha dat is dat hostel met zwembad he in Kanchanaburi. Daar hebben Tim en ik ook nog lekker bitterballen zitten eten! Succes meid, kan me voorstellen dat het in je eentje een ander verhaal is als met zn tweeen (wij konden ons samen ergeren aan de perverts). Vietnam (m.n. Hanoi) zal ook wel weer ff wennen zijn maar is heel goed bereisbaar en inderdaad koeler! Hoi An is ook erg leuk. Komt helemaal goed! XXX

Anje

Ponh Penh...inderdaad haha, ik heb ze niet gegeten hoor ????????
??

Sanne

Anjos!! Wat leuk om je verhaaltjes te lezen! En hagediskrokodillen wtf?! mijn zusje had ook in het begin 'last' van dat vieze toerisme, maar dat sloeg later helemaal om.. dus inderdaad, komt goed! hier vriest het 's nachts al :( pffffff en van de week was er brand bij mijn achterburen OMG, werd ik om 1u uit mijn bed getrommeld door politie en brandweer!!!!! totale hartverzakking.. maar gelukkig voor iedereen goed afgelopen. Ik vertel je later alles in geuren en kleuren onder het genot van een kriekje!
love you! xx

Nik

Heyyy lady,
goed om te horen dat het wat beter gaat. En ik hoop dat het vieze mannen gehalte in de andere landen wat minder is :s Gedver.
En denk maar zo: hier strooien ze de pekel al (ook gedver)
Xx!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!