Massage, massage........

Vandaag weer een regenachtige dag in Hanoi. Ik heb kriebelhoest van het te langdoorbrengen van mijn tijd in smog steden met miljoenen scooters. Dus tijd voor een paar uurtjes relaxen.

Het hostel wist me wel wat aan te raden ( uiteraard ), dus mijn zinnen gezet op facial/massage/manicure en sauna voor 35 dollar in twee uur tijd. Nou je raad het alweer....

De sauna was maar liefst 40 graden...Na wat als een goede massage begon, kwam de rest van het personeel naast me van alles klaar zetten...geklets, gezoem, gepiep. Gezucht van mijn kant! Maar goed, ik zei tegen mezelf stel je niet zo aan...totdat na 10 minuten mevrouw 1 mijn been aan het masseren was, mevrouw twee aan mijn gezicht begon en terwijl de watjes over mijn ogen ging, moest ik ook even uitkiezen welke kleur ik op mijn nagels wilde.

I made them looseface...of wat dat dan ook is. Ik met mijn hormonentemperament had het helemaal gehad en ik ben opgestaan, me aangekleed en naar buiten gegaan. :/

Wat je wederom leert is niks toeristisch te boeken!!! Ik gaf niet op en ben door de stad gaan zwalken, mopperend door de scooterhysterie heen. Uiteindelijk voor een lokale massage/kapsalon gestopt, genaamd L' Oreal de Paris. Ik werd vriendelijk naar binnen gewenkt, en ik heb daar alsnog 80 minuten genoten van een Hot Stone Massage. De instumentale muziek op de achtergrond ( my heart will go on etc.) maakte allemaal niet uit, ook de valse karaoke geluiden na een tijdje niet. De massage was stevig, goed, pijnlijk en verrassend. Tocht altijd weer even schrikken als ze je gaan slaan/stompen :)

Daarna op de scooter richting vriendinnetje Na! Een echte motormuis.....altijd blij dat ik weer veilig aankom. Ik heb geprobeerd het vast te leggen, de chaos en hysterie in het verkeer hier. Culterele avond met Na en haar Engelse club, superleuk! Spelletjes, toneelstukjes, loempia's maken. En mijn toevoeging was zakdoekje leggen, haha.

Nu weer in het hostel/hotel. Ik betaal 6 dollar per nacht...en vanochten nam ik de lift naar de 10e etage en daar stond me een ontbijtbuffet!! Croissants,pannenkoekjes, toast, fruit, yoghurt, kaas, ham,salade, jam, koffie, thee,sap, eggs/bacon, rijst, pho, enzelfs een creme brulee, das vaders, hup naar Hanoi!

Kortom snel naar bed en morgen weer drie rondes bij het ontbijtbuffet!!

Morgen laat ik mijn spullen in het hostel, en dan gaik 1 of 2 daagjes op avontuur. De lokale bus naar het busstation voor 30 cent, dan voor een euro in 2,5 uur naar Ninh Binh!Weg van het getoeter en fietsen door rijstveldjes!

Reacties

Reacties

Anje

hmm let niet op de typevouten...

Laura

Wat goed dat je zo voor jezelf bent opgekomen en gewoon bent weggelopen! Chapeau!!

Nik

Idd, als je er niet op je gemaakt bent, dan maar basta! :)) Die trip door de rijstveldjes lijkt me adembenemend (en dan niet op een vieze smog manier haha). Sla wat croissants in en gaan met die banaan! Xx!

Nik

Oh op je gemak bedoelde ik dus :s

Margreet K-S

Whahahaha moest even heel hard lachen om dat stompen en slaan! Hilarisch! Kan me inderdaad voorstellen dat af en toe kan piekeren, maar kijk dan maar goed om je heen. Degene die de wereld zo mooi heeft gemaakt zorgt ook voor jou! Dus dat komt wel goed. Geniet lekker verder en we spreken elkander snel weer. XOXO

Ton

Scooterrijden door Hanoi is tof, kreeg er geen genoeg van. Lokale bussen nemen in Vietnam is inderdaad een avontuur.
Weet niet of je me nog kent hoor, ik dacht google je even.
Ben nu in Cambodja en dat is wel wat voor jou. Mensen zijn hier relaxt, praten met je, het leven hier heeft eigenlijk wel wat zuid-amerikaans..
Veel plezier nog, voor mij zit het er bijna op.

Anje Rinkema

Hela Ton! Hoe is het? Ik heb alleen achterop gezeten; wat een scooterhysterie in Hanoi :)! Uiteraard ken ik je nog...ik heb een paar dagen geleden nog aan de shisha gezeten in Bangkok, in dezelfde bar, met mijn vriendinnetje!! We zijn nu in Chiang Mai! Heeeel veel plezier nog in Cambodja, hopelijk is Laos vergelijkbaar! Take care!! xx

Ton

Ik geloof best dat jij aan de shisha hebt gezeten, maar dat jij dezelfde bar hebt weten te vinden op eigen houtje gaat er bij mij moeilijk in..
Met mij alles goed, paar heerlijke dagen gehad hier, bijgekomen van scooteravontuur. Dinsdag naar huis.
Veel plezier in Laos, schijnt inderdaad vergelijkbaar te zijn...x

Anje

Nou zeg, haha! :) Ben benieuwd naar je avonturen! Wij gaan eerst nog even bijkomen van alle cocktails in Pai en dan die kant op! Geniet, geniet nog even, goeie reis terug en fijne kerst en oud en nieuw in koud Holland!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!