Saigon!

Hier een berichtje vanuit Saigon, Vietnam!

Bangkok in het midden van de nacht verlaten; stond om 5 uur 's nachts bij het guesthouse, maar te hopen dat de minivan zal komen en dat de chauffeur geen rare fratsen uithaalt...( nee, tenzij jullie allemaal 50 baht betalen duurt het wachten voor het tanken meer dan een uur )..

Maarniks van dat alles dit keer, ruim optijd op het vliegveld,deze Airasia vlucht had geen vertraging en toen was ik ineens in Vietnam! Nog steeds een beetje wennen aan de valuta. Ik had op het vliegveld 200 000 Dong gepind, maar dit bleek slechts een euro of 7 te zijn...vandaag maar wat miljoenen gepind dus.

Ik had de airportnus genomen, bij een hotel laten binnenpraten en hier zit ik nu elke avond te socialisen met de meiden die hier werken. Een hostel kon ik niet echt vinden, dus ben op mezelf aangewezen, maar heb het de afgelopen dagen wel lekker gevonden. Op hier en daar een babbeltje met een toerist na ( whereabouts in Holland are you from?, how long you've been travelling for?, where are you heading?, did you do the tubing in Vang Vieng?, its amaaaazing)

Alleen contact met de saigonezen. Ik zit nu ook achter de balie van het hotel ( gratis ) te internetten. De mensen die hier werken zijn allemaal begin 20, en willen graag hun Engels oefenen. Dus ik kom af en toe beneden een sigaretje roken, om vervolgens te blijven hangen en kletsen over werk, school, Vietnam, gebroken harten, vechtsport etc. Erg leuk.

Vandaag de dag begonnen met een een baguette met gesmolten Goudakaas...Hoe lekker,na drie weken geen kaas! Mijn ontbijt kostte wel meer dan ik de rest van de dag ongeveer heb uitgegeven. 1 euro voor een knipbuurt en 1 euro voor overheerlijk vermicelli met loempia's en eenin deeg gefrituurtde banaan als toetje! Vandaag ging het eten met stopkjes ietsbeter :)

Gister een excursie gedaan naar de Mekong...typisch toeristen uitje; file varen in de Mekong, overal dingen te koop, en net niet genoeg lunch dat je wel bij gaat bestellen, maar goed het kostte dan ook maar 10 dollar.

De gids was een bijzonder man, heel humoristisch maar wel met een litteken van de oorlog. Letterlijk en figuurlijk. Zijn moeder heeft hem tijdens napalm aanvallen beschermd en is hierbij om het leven gekomen, hij zelf heeft littekens over zijn hele lijf.

Maar so far, vind ik Vietnam erg leuk en valt het me nietop dat de mensen enorm sacherijnig zijn. Ze houden idd wel van in pyama's lopen en als je maart vrolijk lacht als ze voor de 100e keervragen of je een taxi nodig hebt is er niks aan de hand.

Morgen ga ik ' hardcorebackpacken', tot nutoe slechts gevlogen of busreizen van hooguit 4 uur gedaan. Morgen 11 uur bussen naar Na Thrang en dan gezellig in een mixed 14 bed dorm slapen!

Het is tijd om nade Denen, Hollanders, Belgen, weer Hollanders wat nieuwe vrienden te maken...o en om weer op het strand te liggen! :)

magda

nogmaals, an moet schrijfster worden!