Karaoke

Chin chao!

Dit is wel weer een verhaaltje waard! Vandaag achter op de scooter bij een Franzoos in de stromende regen naar het Museum of Ethnology geweest ( hoe antropologisch verantwoord).

Daarna beetje door de stad gedwaald en wilde eigenlijk wat gaan shoppen ( het is hier koud en ik ben mijn legging kwijt, grrr), maar toen hoorde ik vanuit een piepklein cafeetje knetterhard gebler, dus ik ging even kijken en werd naar binnen gewenkt door 5 oude Vietnamezen volop aan de karaoke.

Hup, fles bier, sigaret en een boek met allerlei liedjes op schoot! Ik ben enorm verlegen wat betreft zingen of wat dan ook in openbaar, maar zij klonken ook als krolse katten, dus whatever.

Ik koos uiteraard voor La Bamba, gevolgd door Bob Marley en Shania Twain...o o o! Toen ze ietwat handtastelijk werden ben ik gevlucht naar hotel :)

Ik ben dus in Hanoi, na half Vietnam te zijn doorgecrossed in 10 dagen met nachtbussen en ubersacherijnig personeel ( dus het klopt wel wat ze zeggen, Vietnamezen zijn soms strontsacherijnig, maar ja, je kan ook niet altijd maar verwachten dat elk land zit te springen om toeristen)

Nu dus wat rustiger aan in Hanoi, ben zo snel gaan reizen met de meute mee, omdat elke dag nieuwe vrienden maken vermoeiend is. In Hoi An ( hallo! ) had ik voor het eerst een ' awe' moment, waarschijnlijk de koloniale charme en ik heb er een blazer en een jas laten maken!! Maar het regende wel knetterhard, waardoor we wel mooi door de straten konden varen, maar strand er niet in zat!

Gister mijn Vietnameze vriendinnetje gezien, ze kwam me ophalen, wat gekletst en daarna een soepje gegeten, ik geloof dat er ingewanden inzaten...maar ach. Verder niet heel veel gedaan, ze heeft me haar kantoor laten zien waar ze vrijwilligerswerk doet. Daarna was ze redelijk moe, en hebben we op de zolder, op de vloer een dutje gedaan.

In mijn opinie eigenlijk een beetje saai, en dat gevoel heb ik wel vaker hier. In een bar staat de muziek achterlijk hard, maar niemand danst etc. De mensen zijn hier ingetogen, gereserveerd en kalm. Ik geloof dat ik dat niet ben. :)

Mijn probleem hier is dat ik zoek naar de ervaringen in Mexico/centraal amerika, maar dat is hier totaal niet te vinden. Met name de eerste weken vond ik alles stom hierom, maar nu probeer ik mezelf te laten beseffen dat de cultuur hier anders is, en dat ik de charme van Azie moet gaan waarderen.

( Men zal wel denken, waar maak je je druk om je bent op vakantie, maar een mens vindt altijd wat te klagen)

Om nog even op de persoonlijke noot verder te gaan, het relaxen is best lastig af en toe omdat ik me toch wel druk maak om mijn centjes en mijn ' carriere' en wat ooit te doen als ik terugkom, maar mijntijd hier geeft me ook weer tijd om er over na te denken.

Joboffers are welcome vanaf 1 februari! :)

Maar ik ben nog niet op de helft, ik ga morgen naar Halong Bay en het wordt lekker weer!!

Hasta la proxima!!

xx

Reacties

Reacties

Nik

Hey niet zo kagen jij! :)))) 't regent hier ook, waait en is koud. Hier geen bar met muziek, maar mega vroeg opstaan en aan die arbeid en geen middag dutjes ;)) Meis; hoop dat je je geluk gaat vinden in Halong Bay! Kusss!

Anje

:) ok ok ok

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!