Casi Tapatia!

Hola desde Guadalajara!

La cuidad de losTapatios!Y yotambien como los habitantes de Guadalajara, horita, me siento casi Tapatia!

Met andere woorden ik voel me steeds meereen 'echte' inwoner van Guadalajara! In de vele taxiritjes, komen elkekeer dezelfde onderwerpen naar boven.Wat ik vind van de Mexicaanse mannen,of ik een vriendje hebMexicaans of Nederlands, maar allebei kan ook. Of alle vrouwen in Nederland tan guapo zijn als ik! Maar ook wat me hier brengt en ik scoor punten als ik vertel datdit mijn tweede bezoek is aan de stad Guadalajara. De inwoners van Guadalajara worden Tapatios genoemd, en ik voel me steeds meer een Tapatia! Het is nu zondagmiddag en ik ben aan het bijkomen vande afgelopen dagen en nachten.Mexicanenwerken maandag tot en met zaterdag, waardoor ik het meest aan het werk ben in het weekend.

Mijn contact met Elvira (de vrouw waarvan ik de riem heb gekocht) wordt steeds beter, ik merk dat ze me aardig vind en vertrouwt endaarnaastis ze erg behulpzaam. Ik heb haaromgedoopt tot Mama Gay, omdatze in haar werk als psycholoog veel homoseksuele jongeren helpt.Vrijdagavond kreeg ik een berichtje of ik langs wilde komen, omdat ze namens haar organisatie een interview zou hebben met twee lesbische vrouwen. Die kwamen helaas niet op dagen. Ik stond op het punt om naar huis te gaan tegen een uur of elf, toen ze vroeg of ik een vriendin van haar wilde ontmoeten.

Het bleef niet bij die vriendin! Elvira heeft me meegenomen naar een wijk waar transseksuelenen travestieten werken als prostituees. Ik heb een paar 'dames' mogen ontmoeten en even kunnen spreken.Maar op een gegeven moment zei Elvira: 'Ven aqui, ven' kom hier, kom. Ik had niet door datElvira en haar vriendin even verderop stonden te praten en ik tussen de prostituees stond, terwijl een paar auto'slangzaam voorbijn reden.Het viel me alles mee hoe ik me voeldeals Gereformeerd meisje tussen de omgebouwde prostituees, alhoewel de aanschouwing van de nieuwe vrouwelijkheid van Norma, die 5 maanden geleden is geopereerd is, misschien iets teveel was.

Het was overigens rond een uur of twaalf, en nog niet heel druk, en ik ben er uiteindelijk een halfuurtje geweest en Elvira heeft me daarna veilig thuis gebracht, dus wees niet ongerust.

Zometeen heb ik een afspraak met Fhernando, eenjongen die ik twee weken geleden heb ontmoet en sindsdienzijn we bevriend geraakt. Gister ben ik met hem meegeweest naar Club Circus, de populairste gaytent in GDL. Het was erg gezellig! Gelukkig maar, want de week ervoor waren we ook in Circus, maar kreeg hij na een uur een telefoontje dat een van zijn vrienden was omgekomen in een auto ongeluk. Best heftig!

Entonces, het gaat allemaal goed hier! Elke maandag heb ik twee uur dansles. Het eerste uur, ritmos latinos: samba, salsa, bachata, regeaton, afrikaans, cumbia en het tweede uur salsa! Het leven met huisgenoten is ook leuk! Zo fijn om mensen te ontmoeten vanuit heel de wereld die ook een passie delen voor Avocado's, Guacemole, Spaans, salsa dansen en Julieta Venegas! Gister heb ik gebakken banaan met pindasaus voor ze gemaakt! Heerlijk Marie!

Bueno!Tengo que irme! Hasta la proxima!

Besos!

Reacties

Reacties

Margreet V

He An!!

Lekker bezig dus!! Klinkt spannend allemaal.

Dikke kus MV

Esther

Heej An!

Lekker bezig daar. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. En dat je steeds meer contacten krijgt met goeie connecties. Keep up the good work.

Dikke knuffel uit Nederland van Es

Paula

Wouw! Klinkt goed!! Ben stiekem wel wat jalours dat jouw onderzoek vooral uitgaan is! Het is hier nu half 11 en ik ben ongeveer de enige nog op straat, met een paar toeristen. De meeste locals liggen al op een oor... Pfff! Misschien is jouw onderwerp een betere keuze?! XP

Nik

ahhaha, inderdaad. Maar goed om te horen dat het onderzoek nu een stuk beter gaat! De paniek fase is over jeeeejjjj!!!
Borrel ze!
xxNIk

jelijn

He anje!

Leuk om wat verhalen over je onderzoek te lezen. Klinkt super leuk! Lang leve de 'participant observation'!!

Veel succes!!

Sity Boelens

heee Anje
heb eindelijk je blog maar eens gelezen had t adres van je pa en ma gekregen op de verjaardag van mn pa leuke avontuurlijke verhalen en zo te horen doe je goed werk shoppennnn salsa uitgaan en t serieuzere werk ook hoor ga zo door lieve groetjes uut Fryslan Sity en Mandy

Charlot

Anje! Goed te horen dat t oke gaat met je onderzoek! Of, eigenlijk meer dan ok: t gaat hartstikke goed! Je bent wel echt in een bijzondere wereld gedoken waar je veel over kunt schrijven denk ik, leuk, leuk! En dan t dansen: super!! Ik doe hier ook een poging om mn dansen bij te houden dus als je terug bent dan moet je echt komen dansen! Genieten! Kus, C.

Margreet KNOL

He ansjovis! Echt cool wat je allemaal doet en meemaakt! Ik ben helemaal trots op je. Ga je binnenkort weer mailen ofzo en hou me op de hoogte!. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!