Go slow...

Go slow is het motto in Belize!

Helaas doet de tijd hier niet aan mee, want vannacht zal onze laatste nachtzijn in Belize en vliegen we van Chetumal terug naar Ciudad de Mexico, waar alles behalve slow gaat en waar circa 20 miljoen keer zoveel mensen wonen als in Belize.

Na twee nachten San Ignacio, waar we een excursie hebben gemaakt naar de grotten van Barton Creek zijn we de hitte ontvlucht en teruggegaan naar Caye Cualker a.k.a Paradise! Paps was op en ging vroeg naar bed en ik ben de lokale disco weer ingegaan...helaas kun je ook in Caye Cualkerde Amerikanen niet ontvluchten...er trad een band op uit Texas en de dansvloer was gevuld met dikke hupsende Amerikanen. De volgende ochtend zijn wemet de watertaxi naar San Pedro gegaan, vanwaar we teruggevlogen zijn naar Corozal.

We zijn allebei excursiemoe, maar de laatste excursie was zeker de moeite waard. Om 7 uur s ochtends hebben we de bus genomen naar Orange walk, daarna hebben we een tocht gemaakt over een rivier, door de junglenaar de Maya ruines van Lamanai. We hebben een aantal mooie vogels gespot, en voor het eerst howler monkeys gezien, maar vooral gehoord, wat een herrie!

Belize is een uitermate geschikte inspiratiebron voor veldwerk ideen, ik krijg bijna spijt van de gays y mariachis in Guadalajara. In heel Belize vind je om de drie meter een Chinees restaurant of winkeltje, zijn er veel christelijke Amerikanen on mission, diep in de jungle kun je hoog of laag Duits/Gronings praten met Mennonieten. De Mennonieten hebben we vandaag ook diep in de jungle gespot, in hun zondagse kledij. Ze wonen doorgaans in gemeenschappen, gebruiken geen electriciteit en leven van landbouw. In Belize kunnen zijhun levensstijl doorzetten en produceren het grootste gedeelte van landbouw voor heel het land. Daarnaast is Belize, hoe klein ook, ontzettend multiculti!

Ik heb het voor elkaar gekregen de helft van mijn logboek tot nu toe te typen, maar vooral de laaste dagen washet going slow en heel veel genieten van alles!Gelukkig willen mijn huisgenootjes graag weer dat ik thuiskom! En staat er alweer een volgend tripje te wachten. Het is namelijk Semana Santa en ik bendoor Beckyuitgenodigd om mee tegaan naar het strand/Puerto Vallarta! Dit is tevens ook nuttig voor mijn onderzoek omdat in elke club enwebsite geadverteerd wordt voor gay vacaciones aldaar!

Entonces, mocht je jaloers zijn, dat is helemaal terecht! Belize was/ is geweldig!

X

Reacties

Reacties

liesbeth

Geniet nog even met papa de laatste daagjes, doe hem de groeten en succes straks weer met het "werken", dikke kuzzliesxx

Nik

Believe me, I'm jealous!!
Veel plezierrrr!!
xx

Paula

Fijn dat je zo hebt genoten!!! Hoop dat de laatste periode Guadalajara net zo fijn zal zijn! Xx

Margreet

He An alweer bijgekomen van je vakantie? Heb alle verhalen van je vaders al gehoord! Alweer druk in de weer met je onderzoek? En hoe was Semana Santa? Ik zeg tijd voor een nieuwe BLOG!!!

Dikke kus! MV

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!